torsdag 10 augusti 2017

Bye bye Yaris

Idag har vi haft ett fullspäckat schema som jag inte ens orkar berätta om.
Men en av punkterna på listan var att lämna av Yarisen till Pontus pappa som äger en bilfirma. Han sålde vidare bilen på två timmar (om ens det) när han fick uppdraget. Så idag var det dax att ta farväl.

Bilen var en gåva från mina föräldrar efter att slitit med en saab 9.3 som gick sönder i tid och otid. Den har sedan jag fick den fungerat perfekt utifrån mina behov.
En söt liten stadsbil som kostat skit och ingenting att äga. + att jag alltid har en tendens att bli lite sentimental med mina bilar. Nu kommer vi "bara" ha en bil fram tills oktober då Pontus firmabil levereras.
När den kommit så ska vi sälja Skodan oxå och ta alla pengar från bilförsäljningarna och köpa en ny bil till mig. Kan verka lite konstigt upplägg. Men Yarisen kunde vi inte behålla som andrabil då jag behöver större utrymme för barnvagn, skjutsning av större barn till träning/matcher. Å Skodan kan vi inte behålla då det är en diselbil och jag behöver en bensinare då jag enbart åker korta sträckor inne i stan.
Så jäkla typiskt, men Skodan var guld för Pontus som pendlade mellan Skövde- Lidköping.

Nu är frågan vad man ska hitta på.
Jag är egentligen inne på en begagnad Nissan QashQai då jag tycker dem bilarna är snygga. Men Pontus försöker sälja in andra märken/modeller som är praktiska att äga, men enligt mig inte så snygga.
Äsch det blir vad det blir. Det viktigaste med en bil är ändå:
1. Färgen
2. En rolig regskylt
3. Att det finns mugghållare
4. Att det finns wifi (krav som tillkommit på senare år) :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar