tisdag 29 juli 2014

Jag och mig själv

Igår kväll åkte jag direkt och umgicks med vindrickande människor på Östermalm.
Men så fick jag lite oväntat besök av min Mariestadsfling.
Kul, men f-n vad jag alltid ska röra till det.

Idag har jag jobbat och haft allmän panik över att jag snart kanske är arbetslös.
Jag har ju lite alternativ men inget av de känns helt okej

1. Gå tillbaka till min tjänst på hotellet. 
Det är bara det att de gjort om min tjänst och jag skulle då få jobba som frukostvärdinna/ servitris på lunch och á la carte och med caféverksamheten.

2. Säga upp mig från min tjänst på hotellet.
Vilket innebär tre månaders karenstid = ingen a- kassa

3. Chansa på timmar på mitt nuvarande vik.
Men då skulle jag behöva säga upp min timvik. tjänst på behandlingshemmet då jag inte får kombinera de två tjänsterna.

4. Säga upp mig på mitt nuvarande vik.
... och förlita mig helt på behandlingshemmet, vilket jag säkerligen skulle kunna få mkt timmar.

5. Plugga.
Bästa alternativet just nu då jag behöver CSN, MEN jag kom ju fan inte in på någon av kurserna trots att jag nu har tre urvalsgrupper att söka på.

Om ni orkat läsa hit så kanske ni förstår att mitt liv till hösten kommer vara rätt B.
Nu ska jag in på arbetsförmedlingen och kolla vad det ligger ute för jobb.
Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar