tisdag 30 september 2014

På lördagen firades barndomsvänner ♡♡

Dessa godingar var vi iväg och firade på lördagen!!


Efter alldeles för lite sömn blir jag upplockad hemma.
Målet är Upzone i Borås som tjejerna fick i födelsedagspresent (+oss)
Eftersom jag tydligen tyckte det var en skitbra idé att börja shota framåt 1 tiden på natten förgående natt så var jag inte i det skicket som jag önskade.

Vägen ner till Borås består av en enda lång krokig mindre väg...

Till slut kom vi fram, men det var synd om chaffisen Emil som fick tusen olika direktiv om vägen.


UPZONE
Upzone har fyra olika nivåer.
Sist jag var där med familjen så utförde vi endast 3 nivåer då sonen var med.
Men eftersom 3:e nivån inte var några problem trots min höjdskräck så kände jag mig lugn.

Det var bara det att den 4:e nivån var aningen värre höjdmässigt och hindermässigt än i 3:e.
Vilket innebar att min höjdskräck sattes in...
Det hände i mitten av banan och det liksom inte gick att backa tillbaka till start pga jag precis hade slängt mig ut i tomma intet för att till slut greppat tag i ett stort nät.

Jag började lite smått med att blunda när jag klättrade uppför en mindre sluttande stege.
Vid hindret efter det så kom tårarna.
Men jag kom över, men det tog oxå stopp där...

Tvärstopp!!!

Paralyserad av skräck och med tårar som sprutade så jag inte såg ett skit + att jag hyperventilerande satt och kramade trädstammen 11 meter upp medan trädet svajade sådär härligt.

Gruppen var lite oense om tiden, men satt fast där i ca 30-45 minuter innan instruktören svingat sig upp till mig. Haha alltså den här händelsen var en enda komisk soppa...
Jag skäms något fruktansvärt över att jag suttit och hyperventilerat i en trädtopp.
Det var otroligt klantigt av mig att inte kollat in banan ordentligt innan jag gav mig på den.

Men ner kom jag till slut även om jag till viss del hatade instruktören då jag bara fick två alternativ

1. Genomför banan
2. Hissas ner från plats


På kvällen avslutades firandet med fest i Mariestad med utgång på "Skördefest".
Jag var inne på stället ca 20 min innan jag nog.
Men jag sprang på en gammal klasskompis från Mariaskolan.
Det var så kul att träffa henne, världens goaste tjej!!!
Hon är numera bildlärare på den skolan som sonen antagligen kommer gå i på Högstadiet.
Så hoppas han får henne som klassföreståndare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar