söndag 5 oktober 2014

ALL DAY LONG

Imorses vaknade jag före sonen och smög ut och satte frukostäggen på kokning.
Vad det ändå känns harmoniskt att vakna upp utsövd och äta frukost med sin familj.


Vi fick några timmar då vi drog oss i sängen efter frukost.
Tv:n var vänd så vi kunde ha söndagshäng i sängen.
Perfekt!!

Idag började innebandysäsongen.
Sonen var taggad.
Jag råkade räcka upp handen och säga att jag kunde vara lagansvarig för Coop forum cup.
Jag vill verkligen inte, men jag led så med ledaren under föräldrarmötet när han vädjade till föräldrarna att ställa upp och alla kollade åt andra hållet.
Skit oxå, jag har ingen lust att gå på tre kvällsmöten och sen samordna arbetstider samt fördela.

Direkt efter innebandyträningen åkte vi till Elin´s Esplanad för att köpa underkläder till sonen.
Eftersom vi inte kommer åt tvättstugan förrän imorgon var detta nödvändigt.
Lite annat slank med... som vanligt.... men har verkligen börjat längta efter Thailandsresan och passande nog finns det en del sommarkläder på rean ;-)

Efter Elin´s turen åkte vi till Mariestad.
Egentligen var det för sonen ville åka någonstans och kratta löv.
Men det blev en mkt lyckad utflykt hem till mina föräldrar då jag passade på att dammsuga bilen.
Sonen sålde även jultidningar till sina morföräldrar.
Sen klagade även min mamma på att jag hade gamla kläder liggandes.
Så jag gjorde en rensning, slängde massa gammal skit, trasiga leksaker, ponnyhästar och dockor, fjortiskläder m.m Sonen hittade en hel kasse full med mina gamla Kalle Anka/ Bamsetidningar.
De åkte med hem. + två spel...
Man kan allt hitta en del fynd på vindar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar