söndag 2 november 2014

Mariestad

Jag och sonen for till Mariestad för kalas igår


Underbara småttingar


Lax är ett tradition hemma hos mamma och pappa


Jag tog med mina två brorsdöttrar och åkte och handlade lördagsgodis.
Insåg hur kul det är att hänga med tjejer.
Konstigt nog finns en shoppingådra inprogrammerad hos tjejer... 


Eftersom det blev en heldag i Mariestad åkte vi och hämtade massa thaimat på kvällen.
Jag tog min favorit Pad Thai, men den i Göteborg är tusen gånger godare.
Om den är god i Göteborg, vad kommer den inte vara då i Thailand??


Selma tycker om sin kusin



Jag är ju faster och moster till en hög med kids och jag gillar hela högen.
Först har vi Bella (Bella bus som jag alltid kallat henne) hon är idag 12 år och har växt om mig på längden sen länge sen. Den bruden kommer bli modellång! Men henne var jag barnvakt åt så ofta när hon var en lite täva så självklart har man speciella band med henne.
Men det är så konstigt att nuförtiden vara vän med kidsen på instagram :P

Sen har vi kidsen uppe i Örebro, Elias 11 år är sådär skitcool och har svar på tal på allt.
Agnes 9 år är en sån där underbaring som vill att man ska fläta hennes hår.
Selma behöver man inte någon närmare beskrivning på, hon är min ögonsten nummer ett...

Men det är som så att det finns ytterligare en flicka.
Eftersom jag har en mkt ansträngd relation med hennes pappa.
Rättare sagt jag har nog inte sagt ett ljud till honom de senaste 6 (?) åren.
Men den här flickan har jag varit på samma kalas som ett par gånger.
... och hon är ju otroligt charmig!

Igår var första gången på hennes två levnadsår som jag faktiskt tilltalade henne.
Men det var inte lätt att öppna upp för henne.
För denna söta och sociala 2 åring har cancer som sitter i magen.
Jag kan inte ens tänka på det utan att gråta.
Det är så otroligt jävla orättvist.

Men att se henne ändå så lekfull trots att man vet om de behandlingar hon genomgår skär i hjärtat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar