söndag 3 april 2016

VARBERG

Vilken helg, jag är helt slut :)
Fredagen var intensiv med att hålla Ella vid gott humör samtidigt som vi skulle shoppa.
Vi lyckades med bägge, men man var bra mör när vi landade på hotellet.
Vi bodde på Fregatten som är ett choicehotell.
Kul att testa något nytt, men jag har bott för mycket på Clarion hotel de senaste åren så är nog väldigt bortskämd med den standarden. Dock var personalen helt suveräna, killen på fredagspasset trollade fram en spjälsäng till oss vid 21 trots fullbokat hotell och han fick springa mellan stationerna.
Jag skämdes såklart att ens fråga, men hade förväntat mig att alla spjälsängar skulle vart slut.
Det är service!! Jag vet inte hur många gånger man själv fixat och donat för att tillfredsställa hotellgäster under cuphelger. Saknar faktiskt hotelltiden, jag är en servicemänniska och tycker det är fantastiskt kul att träffa alla människor som oftast är glada och trevliga :)

På lördagen drog matcherna igång.
Första matchen mötte våra killar Warberg (deras hemmaarena) och hemmalaget var sjukt duktiga.
Det blev förlust, men lördagens andra två matcher var jämnare. Tyvärr blev det förluster även där, men våra killar var så duktiga och hade lika gärna kunnat gått åt andra hållet.

Idag kom vi försent till Victors första match (mitt fel).
Där missade jag även hans mål, usch vad dåligt samvete jag har.
Därefter var vi tvungna att åka då Pontus skulle åka i princip direkt till Bollnäs (enkelresa på nätta 6 timmar). Tror denna helgen har vart väldigt nyttig för Victor.
Det har gått bra, inga incidenter med luftmadrassen som sist.
Han har haft kul och lärt känna de andra killarna bättre.
Tror allt han har vuxit 3 cm :P

Nu är jag själv i huset med en sovandes Ella.
Mycket ovant, och lite läskigt :S

Läskigt att vara själv med Ella fram tills på torsdag.
Dock kommer Victor på tisdag, men ska ta BVC + vaccination själv imorgon.
Ella har vart dålig varenda gång hon tagit vaccin med hög feber så är lite orolig.
Sen ska det hämtas en matkasse på Kvantum på det och på onsdag kommer sotarn.
På torsdag funderar jag på att försöka åka till Herrjunga och hejja på Victor som spelar semifinal i bäst i 4:an (pingis) dock har vi babysim klockan 14 så får se om det går att lösa.

Nu är det bäst att göra i ordning inför natten om man ska orka imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar