tisdag 6 juni 2017

Shoppingdag i Uddevalla

Idag gick jag och Ella upp vid sju och började greja i huset för att komma iväg från Kungshamn. Vi var iväg vid elva och åkte då till Ikea för några timmars shopping m. Obligatorisk lunch. Det gick väldigt smidigt måste jag säga. Ella trivs väldigt bra i sin vagn och var helnöjd med att sitta där genom varuhuset. Sen tog jag och Ella en stor köttbulletallrik och delade på. Jag älskar Ikeas barnvänliga service. Barnporslin, haklapp och alltid en ledig barnstol till hands. Perfekt!
Blev mycket dyrare än tänkt... Vi som egentligen inte hade något speciellt som vi skulle köpa. Däremot var det en del saker som vi ville titta närmare på.

Efter Ikea tog vi även Sportshoppen då inte "min" sporttopp fanns i Grebbestad.
Blev en  ny jacka, sporttopp och ett par skor. Det här med sporttopp är aldrig lätt att hitta tycker jag. Speciellt inte om  man har lite större byst och inte har lust att lägga en sisådär 800-1000:- på en topp som man måste knäppa. Jag har inte rätta knicket för att få på och av. Men nu har jag en modell som heter Casell som favorit. En bäst i test topp som är extra bra för oss storbystade. Hurra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar