lördag 10 juni 2017

Truddilutt

Idag fick jag sovmorgon av min kära familj. Något som jag uppskattar allra mest i vardagslyxdjungeln. Halv tio gick jag upp och Ella körde då munspel i nattlinne för mig.

Tack vare all energi som jag hade blev denna dag en sann fixardag. Jag har rensat plattorna på en sidan. Något som inte gjorts någon gång i år............ Så man kan nog påstå att det fanns en del ogräs att ta bort. Jag har även roddat käk och vart på återvinningen och slängt skräp. Åkt och pantat och handlat mat. Fått Vicke och hans kompis att gå och slänga massa stora stenar åt mig. Ja denna dag har verkligen gjort susen. Sambon har klippt framsidan och trimmat samt sopat igen mina ogrässpår. Just det Vicke har även vart maskbärare. Mask är en av mina värsta fasor. Men idag var vädret bra. Det fanns inte jättemkt mask som kom upp men de som dök upp fick Vicke bära bort....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar