söndag 10 september 2017

Musik

Nu har Vicke gjort sin första gitarrlektion på Musikskolan. 20 min privatlektion handlade det tydligen om och gissa om han är taggad. Jag trodde att vi skulle köpa en barngitarr åt honom men han fick ta med sig min nylonsträngad första gången. Bo säger då att denna är perfekt för Vicke i storlek och att barn allyid börjar spela med nylon då stålsträngad blir gör för obt i början.
Så blev inte en lika saftig startavgift som jag trott. Vi var iväg och köpte en gitarrväska och sen har jag beställt första notboken + notställ.

Ella är dock lite avvis och vill också spela.
Hon brukar få hjälpa till att slå på strängarna men nu är det slut med det då Vicke faktiskt behöver få träna ifred.
Funderar om en liten ukele skulle bli en hit här hemma :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar