måndag 20 juli 2020

Å TRÄNINGEN DÅ?

Endast 10 kg ner sedan Felix föddes... och redan innan hade jag en del kg kvar sedan Ellas graviditet 🤰

Jag har äntligen kommit igång med träningen igen.
Det enda positiva med Covid-19 = vår familj har aldrig vart såhär friska som nu.
Frisk= lättare att vara igång med träningen.
Vad gör jag?
Jag springer, gymmar, försöker cykla istället för bilen och sist men inte minst: räknar kalorier.

Jag körde dock på för hårt i början.
Matade lila milen flera gånger i veckan= överansträngt högerknä som gav sig till känna precis i början av min semester. Så trist.
Men tecknade mig på STC igen så får försöka alternera med gym och gruppens för att inte slita för hårt med en och samma träningsform.
Idag åkte jag och körde överkropp och sen 45 min spinning. Jag var i sjukt bra form märkte jag.
Jag var galet stark på cykeln. Jag har aldrig vart i bättre form i spinningsalen. 
Jag brukar allt för ofta "fuska" med motståndet. För att jag helt enkelt inte mäktat med alla höjningar. Men idag vred jag på så inne helvete.
Vilken skillnad på passet när man har lite kondition i kroppen 😄.

Jag väger alltså 75 kg till mina 157 cm.
Det är alldeles för mycket.
Jag har alltså fetma. Övervikt. Blä...
Jag måste ner mååånga kg för att gå ur "fetmazoonen".

Mitt mål?
- Normalvikt 
- Må bättre kroppsligt 
- Bli av med min hängiga/degiga mage
- Få bort allt överflödsfett runt knäna som inte fanns där innan år 2015
- Mindre omfång över ryggen- svårt med storlekarna på kläder.
- Hitta en balans där man tränar för att äta
- Sova bättre (förhoppningsvis sluta snarka)
- Springa: vårruset, color run och tjejmilen 2021

LÅNGSIKTLIGT MÅL:
- Åka kortvasan
- Cykla typ Vätternrundan
- Bestiga Kebenekaise 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar