måndag 20 juli 2020

HEMESTER

Borta bra men hemma bäst stämde även i år.
Jag åkte hem en dag innan Pontus och småttingarna då tonåringarna längtade hem efter prick 1 vecka i Kungshamn. Jag släppte av tonåringarna på Torps Köpcentrum och åkte sedan och hämtade upp min order på IKEA i Uddevalla innan vi åkte vidare hemåt.
När vi åkte in i Skaraborg så började det regna och det slutade inte..

Så vad gjorde jag med all "egentid" utan sambo och småttingar?
Jo jag åkte raka vägen hem.
Packade upp, tvättade och städade till 02.00.
På söndagen vaknade jag och fortsatte städa fram tills 17.00 då resten av familjen anlände.

Mer uppackning och sen började projekt borrning i huset.
Allt som skulle upp på väggarna skulle givetvis upp bums.
Det är ju lite så jag jobbar.

Men vi hade ändå lite tid över till att besöka lekplatsen.
Där var även Alicias familj.



CYKELUTFLYKT TILL BROMMÖ


Sist vi var på Brommö och cyklade så låg Felix i magen.
Så det var väldigt kul att besöka Brommö igen.
Vicke ville givetvis inte följa med oss
- i vanlig ordning numera (tonåring)

Kön till färjan var inte nådig.
Vi kom med färjeomgång nr 3 och det var nog totalt 5 tror jag.


Vi hade med oss våra egna cyklar och cykelvagn men hade planerat att hyra en cykelkärra för packningen på plats. Vi hade dock väldig tur.
Det fanns ett par cykelkärror kvar för uthyrning men alla fästen hade försvunnit iväg på tidigare uthyrningscyklar. Som tur var så kunde färjemannen komma och hjälpa oss med att hitta ett fäste i något garage någonstans. Vi fick vänta tills sist med att komma iväg.
Men det gjorde inte så mycket. 
Var skönt att slippa cykla i klunga.

Vi cyklade till Store vite sand för strandhäng.




Felix somnade på Pontus mage strax efter att detta kort togs.
Sen låg jag och Felix och vilade på vår filt.


Ella och Felix badade i Vänern som att det inte fanns någon morgondag.
Vilka icke badkrukor dem är.
Jag satt med Pontus tjocktröja på mig och frös nästintill hela dagen.

Vi hade planer på att cykla vidare och vada ut till Hovden.
Men tiden bara rann iväg och barnen ville inte sluta bada.
Så vi blev kvar och spenderade hela dagen 11.00-16.00 vid Store vite sand.
När vi trampade tillbaka till färjelägret så fick Ella faktiskt åka i cykelvagnen- mitt förslag.
Man såg att hon var helt färdig- vilket visade sig genom att hon däckade på en gång i bilen hem.
Tillbaka på Torsö så hade vi tänkt lycka till det med att äta på Laxhall MED barnen.
Men det var fullbokat så det var bara att tänka om.....

Därav så for vi in till hamnen i Mariestad.
En stunds lek på lekplatsen samt kvällsmat på deras fina mattorg.
Jag åt thai, Ella och Felix åt pannkakor med glass och Pontus åt fish and chips.


Sen åkte vi och köpte ett nytt köksbord innan vi åkte hem :D
Just nu har vi Pontus gamla köksbord.
Ett nätt-vitt och ovalt bord från Mio.
Jättefint om man gillar ovala- nätta bord.
Det gör inte jag.
Iaf inte som köksbord då det inte blir så platseffektivt när man är 5 personer i familjen i ett mindre köksutrymme. Vårt nya köksbord är ett robust bort i ek från Mio som vi hittade genom Blocket för en 500 hundring. Det är rektangulärt så att vi verkligen kan nyttja nocken samt att det blir mer optimalt i vårt begränsade köksutrymme.

Jag är så trött på vitt.
Jag är så trött på guld, broms, silver i inredningen.
Vårt hem är genomgående vitt och jag saknar färg.
Så nu är jag otroligt tacksam för att kunna (snart) få slänga ut vårt vita köksbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar