lördag 24 oktober 2020

EN FANTASTISK HÖSTDAG I HJO

Jag och småttingarna vaknade upp till en fantastisk höstdag. Våra stora killar var iväg och spelade Padel så vi gav oss iväg på ett eget äventyr efter frukost.  Vi klädde på oss och begav oss ut på en promenad i naturreservatet bredvid vårt bostadsområde. Denna gång gick vi inte på våra vanliga stigar utan var nyfikna och provade en ny stig. Som ledde till oväntade ställen och vips har vi börjat bestiga Billingeberget. Vi hittade en gunga i skogen, ett stenkast ifrån där vi haft vår hemmaproppen med vänner. Men har tydligen missat denna fina gunga som är uppsatt mitt i skogen.


Eftersom vi var påväg uppför berget så tänkte vi gå förbi våra kompisar som bor längst upp på Lerdalavägen. Vi hann halvvägs då hon istället ringde mig. Snacka om lustigt sammanträffande.

Jag är ingen direkt spontan människa. Jag ogillar spontanitet till största del och älskar istället att få planera och fundera. MEN Just denna dag blev så otrolig spontan. Nästan osannolikt att det är handlade om mig. Men vips så sitter vi inpackade i vår bil. Påväg till Hjo för en höstutflykt till stadsparken. Så mysigt att komma iväg och leka på en ny lekplats och även få trevligt sällskap av gamla vänner och även en ny bekantskap som var på tillfälligt besök från Umeå. Fatta att de redan hade fått snö......


När vi lekt färdigt på stora lekplatsen så tog vi en promenad i höstsolen. Älska att vara vid vatten.

Fångat Ella och hennes bästis Alicia på bild.
Tänk att dessa två donnor snart kommer börja skolan. Herrejösses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar