torsdag 29 oktober 2020

ELLA 5 BARRE

Så kom äntligen dag när Ella fyllde 5 år - enligt henne. Bland de absolut sista att fylla 5 år av hennes kompisar. Som hon har väntat... ända sedan I somras då hennes kompisar började fylla 5 år har hon längtat och längtat.
Vi firade vår fina tjej med en munktårta och paket på sängen. Hon fick en barbiedocka med två bebisar i magen (jepp, det finns...), prinsessklänning och en ny tiara (inte längre så intressant märkte vi), nytt nattlinne, schrunchies, gosig mjuk munktröja med öron på och nagellack. Sist men inte minst fick hon en pysselbok med klistermärkesstickers- sånt kan hon sitta med i evigheter. Det verkar som hennes presenter vart jackpott. 


På kvällen kom mycket otippat mina föräldrar till oss för att fira Ella. Vi hade bestämt sedan tidigare att de skulle komma på en kvällsfika. 
Det har nästintill hållt sig i frivillig karantän då bägge tillhör riskgrupper. Så vart paff när de tackade ja till kvällsfikat.
Just på Ellas födelsedag så kom det nya restriktioner då Covid-19 har kommit som 2:a våg och antal sjuka ökar... jag fick veta denna nyhet runt 15.00 på jobbet. Men hade fullt upp och behövde skynda mig hem och hämta barnet.
Så hann inte tänka längre än så.
Jag blev riktigt paff när mina föräldrar kom som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar