måndag 15 augusti 2016

Resfeber?

Är inte direkt uppstressad för vår solsemester.
Igår började Pontus plocka ut kläder som ska med.
Då gjorde jag det oxå... alltså denna gång så existerar inga individuella packlistor som jag ALLTID brukar göra i god tid inför en resa.

Igår skulle vi köpa ett par sandaler till Ella, eftersom vi börjat fatta att- ja, hon ställer sig upp.
... och Ja, det är varmt på marken alternativt skrovligt kring poolområdet.
Men sandaler till en sån här liten plutt fanns inte att få tag på.
Idag gjorde jag en ride inne i centrum och hittade faktiskt ett par sandaler som var rätt storlek och rätt i hur jag tänker att de ska se ut (luftiga med bra band runt).
Men tror ni att Ellas fot gick i?

NEJ. tydligen har vår dotter väldigt breda fötter lr så var denna sandal till för en liten ärta.

Jag har slängt ut en förfrågan på facebook så håller verkligen tummarna för att någon lyckas hitta ett par. Det är väl ett tips till Linda som ska till Thailand i vinter. Var ute i god tid om ni behöver pyttiga sandaler!!

Vi hade bokat en sulky att hyra, men jag avbokade den när jag läste det finstilta.
Detta var en sulky som saknade liggläge och skydd för solen.
KONSTIGT!!! Det är väl det föräldrar med småbarn efterfrågar?
En liggsulky för barnen att sova middag i och en suflett för att skydda från solen på promenader.
För min del hade jag antagligen hyrt även om det kostade några hundralappar mer.
Konstigt!!
Så nu har vi bokat något som heter Airshell som är en vagnväska. Så våran bugaboo kommer få följa med, dock är jag lite orolig för eventuella skador. Man har ju hört historier om vagnar som förstörts i bagagehanteringen.....
Hade tänkt att åkt iväg på fotboll i Fagersanna ikväll men inser nu att jag måste vara hemma och packa klart hela familjens väskor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar