måndag 29 maj 2017

Morsdag

Igår blev jag rejält uppvaktad på morsdag.
Först fick jag sovmorgon och blev väckt framåt 9 av mina barn och sambo. Barnen hade plockat blommor till den nya lilla sötvasen jag fyndade på Lagerhause. Jag fick en apelsinjuicedrink i champangeglas och en skål med jordgubbar och grädde.
Hehe helt okej, sen hade jag önskat mig lyxbrunch på Billingehus vilket jag fick.
Fast blev inte riktigt som jag hade föreställt mig. Det var inte riktigt sådär lugnt och mysigt. Maten var helt okej men det var kökaos så jag orkade inte ens stå i alla köer fram till buffén. Det var fruktansvärt varmt (vart värmebölja ute ett tag) men att hotellet är gammalt och slitet och utan toppskick på ventilationen visade sig verkligen. Vi satt i en bastu och jag som är så jäkla känslig för värme tog det ganska hårt. Alltså ingen behaglig upplevelse :(
Stackars Ella var helt röd i ansiktet och håret låg klibbat av svett när hon och jag gick därifrån innan resten av familjen var klar. Men då hade vi det mysigt på lekplatsen en stund innan det efterlängtade regnet kom.

Men det bästa kom nog när vi kom hem för då gick familjen på siesta. En favorit på dagen. Det var nog egentligen meningen att jag skulle levt i Spanien :P
På kvällen gick vi och hejade på Vicke som spelade match mot Hjo. De vann med 9-2 och de spelade ruskigt bra. Vicke med, han vågade kliva fram och ta en straff r de andra backade. Han satte den i ribban, typiskt.. så nära. Nästa gång sitter den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar