onsdag 24 februari 2021

ÅTER HEMARBETE

 Idag har jag jobbat hemifrån.
Det blev ingen Bimbimbap idag inte. Däremot blev det snabbnudlar. Fancy pancy delux.

Trökigt... det enda som är positivt med att jobba hemifrån är att man kan elda i kaminen hela dagen = varmt hus.
Tror vi lyckats elda upp typ 12 kubik ved denna vinter.Vi trodde att veden skulle räcka två vintrar nu när vi inte går hemma och är föräldralediga längre. Vi hade inte riktigt räknat med massor av hemarbete iom pandemin.

Idag fick jag 3 nya uppdrag av min chef. Med lite smicker så kommer man långt och jag föll som en fura. Så nu är det fullt med extrauppdrag utöver mina vanliga arbetsuppgifter.

Ni är nog många som undrar va f-n jag jobbar med egentligen.
Att jag är statligt anställd på AF kanske de flesta vet (skriver inte ut hela namnet pga sökbarheten).

Jag jobbar med målgruppen som är i behov av en grundläggande utbildning.
AF är inte som förr i tiden då vi raggade arbetskraft utomlands för att täcka upp industriernas behov. Vårt namn är även missvisande- tyvärr. Jag har inga färdiga jobb att dela ut som många kanske tror. Jag jobbar med att försöka rusta våra kunder för att komma närmare arbetsmarknaden alternativt studier. 

Så därför är jag 1. Kontaktperson för Skar*a Kommun inom utbildningsfrågan 2. Kontaktperson för Tibr*o Kommun inom utbildningsfrågan 3. Kontaktperson för Yrkes-och studieförberedande moduler 4. Kontaktperson för Yrkes- och studieförberedande moduler för ungdomar 5. Kontaktperson för Studiemotiverande Folkhögskolekurs på Axevalla Folkhögskola 6. Tillfällig kontaktperson för Skövd*e Kommun inom utbildningsfrågan. Tur att jag avsade mig kontaktmannaskapet för Naturbruksskolan Sötåsen... 

Detta är alltså mina extrauppdrag. Utöver detta har jag ca 200 kunder på min signatur..
Ett administrativt arbete där vi jobbar med arbetsmarknadspolitiska bedömningar.

Jag måste säga att jag trivs väldigt bra på mitt jobb. Utbildningsfrågan ligger mig varmt om hjärtat så jag är väldigt glad över att fått placeringen inom detta område. Jag fick lite kalla fötter när nermonteringen av AF påbörjades. Jag höll på att tacka ja till att återvända till en tidigare arbetsgivare. Men nu är jag väldigt glad att jag vågade stanna kvar för att jobba med de kunder som är i behov av ett utökat stöd. Alla kunder som är självgående (mobilt bank ID, internet, gymnasieutbildning och yrkeserfarenhet) är inskrivna på vår digitala del (kundtjänst) så även AF har börjat modernisera sig efter teknikens utveckling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar