tisdag 23 februari 2021

BACK AT OFFICE + BIMBIMBAP

Idag fick jag äntligen åka till arbetsplatsen då jag hade ett 2-line pass inbokat på kundtorget.
Det märks verkligen att folk inte längre vill besöka Arbetsförmedlingen i dessa tider.
Som vanligt hade jag 0 ärenden som kom in till mig.

Man har verkligen fått insikt om vissa saker tack vare pandemin.
När det först började viskas om hemarbete så kändes det så otroligt spännande.
Vilken glädje när man väl fick börja jobba hemifrån ca 2 dagar i veckan.
Det var för lite tyckte jag.
Nu... snart 1 år senare så kräks jag på hemarbetet.
Jag har insett att om jag enbart skulle jobba hemifrån så skulle jag må dåligt- psykiskt.
Jag är inte alltid speciellt social av mig på min arbetsplats.
Men att få åka till en arbetsplats och ändå ha sina kollegor runt omkring mig ger mig så otroligt mkt energi. 

Men att det kan vara så olika.
En del kollegor klagar på de få dagarna de måste åka in till jobbet.
Om de fick välja så skulle det enbart jobbas hemifrån.

Jag hoppas iaf att vaccineringen snart är över så man kan få återgå till det normala arbetsmässigt.
Jag har även en sambo som hatar att jobba hemifrån.
Så just nu är det bara tonåringen som är lycklig över distansstudier.

Nåväl.

Jag fick vara på min arbetsplats.
Jag träffade min goa Cecilia.
65 bast i år och är en av de roligaste människor jag vet att hänga med.
Cool dam, exakt sån vill jag också va när jag blir 65.

Jag hämtade en Bimbimbap från det nya sushistället i Skövde.
köttet var otroligt torrt och gurkorna var verkligen neutrala.
Men helheten vart helt ok.
Iaf för 99 spänn.

Kommer definitivt hämta mer Bimbimbap därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar