söndag 23 maj 2021

FLÄMSLÄTT RUNT

Så, varför var det så viktigt att få in Frida till stan just denna dag?
Jo det var ju för att vi hade planerat att vandra runt Flämslätt tillsammans och då tyckte vi att hon skulle börja gå in sina nya vandringskängor :D

Det pissregnade denna söndag och fortsatte hela resan ut mot Lerdala.
Ett kort uppehåll, lurigt. Så jag hann ta av mig skalbyxorna och skaljackan.
Då öppnade sig himlen.
Men där och då kände jag bara:
jag orkaaar inte dra fram skalbyxorna- jag får bli blöt...



Det var en av de lerigaste vandringarna jag vart på.
När till och med spångarna bara ligger och halkar runt i gyttjan.
När det på vissa partier inte ens finns en kant att kliva på för att ta sig fram utan det var bara att kliva ner i leran.
Nyttig lärdom att ta med sig.



Det är säkert fint runt Flämsjön.
Men underlaget hade så mycket att önska att jag inte är så sugen på att återvända dit.
Pontus och Ludvig sprang trail runt samma sjö några helger innan.
Rätt jobbigt det måste vart förstod jag efter vår vandring.
Kuperat på många ställen.

Träningen inför KEB har ju redan påbörjats.
Ska bli så kul att träna inför och att sedan genomföra äventyret.
Jag tänker såhär:
Fortsätta köra mina älskade intervaller i trail.
Skitbra att springa i ojämnt stenigt underlag.
Jag har alltid tyckt det är roligt att springa utför och gärna vid steniga partier.
Det är bra för fötterna att bli van vid sånt underlag.
Sen ska jag försöka fortsätta köra spinning (har även ica klassiker appen jag jobbar med) för konditionens skull.
Sen ska vi givetvis vandra mer inför.
I sommar kommer nog ryggsäcken åka på i större utsträckning.
Måste även försöka hinna tälta några gånger innan med i förebyggande syfte haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar