fredag 28 maj 2021

VERKSAMHETSDAG

Nu är vårens verksamhetsdag på jobbet över.
Jag är hälsoinspiratör på jobbet sedan några år tillbaka.
Nu i pandemitider så har vi hälsoinspiratörer verkligen fått ställa om.
Från att vi arrangerade kontorsaktiviteter + AW till att vi fick tänka restriktion.
På våra verksamhetsdagar brukar vi få hjälpa till att planera.

Men nu fick vi återigen planera våra friskvårdsaktiviteter utifrån restriktionerna.
Så jag höll samma upplägg som förra året.
Friskvårdsaktivitet på distans, valfri aktivitet. 
Något som får DIG att må bra.
Uppdrag: ta minst en selfie/ bild på omgivningen och sms:a till mig.
Alla foton använder jag sedan och gör collage som vi både sätter upp på kontor samt lägger upp på Sharepoint. Eftersom det var 3 kontor som slogs ihop i Skövde och 2 kontor som slog ihop i Lidköping mitt under pandemin har vi inte riktigt lyckats bli ett vi ännu.
Svårt när man jobbar hemifrån att lära känna varandra när man inte längre har en naturlig träffpunkt.

Jag försökte gå igenom att vi kunde åtminstone ha två samlingspunkter.
AF Skövde kunde samlas på Billingen och AF Lidköping på Kinnekulle.
Men det var tvärnej- vi får inte uppmana till resandet då vi är en samhällsbärande myndighet med ögonen på oss.

Jag valde att äta min lunch framför datorn och istället använda min lunchtid + friskvårdstimman till att bege mot skidbackens fot.
Där hade jag checkpoints som huvudsyfte.
Så det blev att bestiga berget i två omgångar.
Det blev både PW och lite intervaller. 

Som de flesta vet är jag inte lika förtjust i att springa uppför som nerför.
Nerför är skitkul- uppför, not so mutch.


Rodendeldalen (stavning?)
Så vacker passage att springa genom.


Avslutningsvis kan jag berätta att jag just nu genomför:
"Kampen om stegen 2.0" i min sektion.
1.0 var lyckad så vi valde att köra en till omgång innan semestrarna.
Jag vann förra omgången så nu fick jag lite blodad tand.
Lätt tävlingsinriktad så försöker köra järnet just nu så stegen ökar dagligen.

Innan sommaren kommer jag genomföra en digital AW med diverse digitala aktiviteter med min sektion. Ska bli himla kul... eller ja, kanske inte riktigt lika kul som en AW IRL.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar