lördag 19 juni 2021

VAB.... VARM VAB

Natten till onsdagen höll Felix både mig och Pontus vakna vid 5 snåret.
Ledsen kille som rosslade och hostade.
Hade ont i halsen och ville bara vara nära pappa.
Så jag fick försöka bistå med det jag kunde.
Inte mycket.

Men vi bestämde oss rätt snabbt att det ändå var VAB på honom.

Jag och Pontus har hamnat i en rätt klassisk kvinnofälla när det gäller VAB.
Jag tjänar helt okej, men tjänar mycket sämre än P.
D.v.s. vi förlorar minst pengar på att låta mig vabba.
Vi har gemensam ekonomi så jag har valt att vi får göra såhär.

När det har vart längre perioder har vi valt att pussla.
Ex. jobbar en halva av dagen var.
Sen har vi fått sitta och jobba ikapp efter nattning.
Det funkar ett tag men inte alltid.
När vi väljer att göra som sistnämnda handlar det eg. inte så mycket om pengar utan att vi missat och halkar efter så otroligt mycket under vissa perioder.


Denna vabben har känts så himla konstig.
Felix har hostat och vart lite rosslig på morgonen men inget mer under dagen.
Ingen snorig näsa, ingen feber....
På fredagen startade vi räkna 48 h på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar