onsdag 9 juni 2021

RIP SAMSUNG S10

Det hela började med att jag hade ignorerat en uppdateringsnotis i typ 1 års tid. Sen blev jag trött på att ständigt ha uppdateringsnotisen i flödet utan möjlighet att ta bort eller dölja.
Enligt tidigare erfarenhet så ska man aldrig genomföra uppdateringar på Samsung när de släppt 1-2 nya modeller.
Det blir aldrig bra... 

Såvad hände så fort jag genomförde uppdateringen?

Jo, telefonen började hänga sig i ca 1 min så fort man ville gör något på telefonen.
Menyraden längst upp där klocka, wifi, batteriikonen m.m finns slutade att fungera. Dvs man kunde inte dra ner menyn för att kolla notiser, sätta på ljudlös osv. Hann gå knappt en vecka och x antal omstarter/ hårda omstarter senare så släppte touchen i ett av hörnen.
Detta var igår då problemet blev värre. 
Idag kunde man bara ha telefonen påslagen men man kunde inte göra något mer... Och på förmiddagen dog touchen på HELA displayen. 
Kunde inte ens logga in längre.
Jag har även försökt tömma min mobil på alla foton med sladd till datorn. 
Datorn tar inte ens emot info att telefonen kopplats in. Hur ledsen blir man inte?
Jag var duktig och tömde mobilen vid årsskiftet men det är bilder Jan 2021-nu som är puts väck..

Sonen förbarmade sig över mig och tog moppen och hämtade sin extra i Ulvåker.
Så nu är jag med Huawei.
Galet osugen på att någonsin hantera en Samsung igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar