tisdag 16 december 2014

VINTERSEG

Var är snön? vart är det lilla ljus som snön för med sig?
Jag behöver sol och värme (men vänta, dit ska jag snart) ;-)

Nä okej, det är inte okej att skryta.
Men det är bara det att jag redan tröttnat så inne i helvete på mössor som försvinner.
Vantar ska vi inte ens tala om, det är en evig kamp...
Jag köper och allt försvinner.

Undrar hur många vantar som går upp i ett mystiskt poff under en skoldag.
Jag strejkar nu... sonen fick nya vantar igen idag.
5 pack fingervantar...
För att jag vägrar köpa fler dyra vantar när de ändå bara försvinner efter en dag.
(Ja, när kylan kommer får jag väl ge upp såklart och köpa in ett gäng tjockvantar ändå)
Vad mer kan man klaga på?

Termobrallan har jag inget hum om, tidigare år har det vart hål på båda knäna vid den här tidpunkten på året. Men i år hänger de i skolan och jag misstänker att brallan inte åker på alltför ofta.
Förut har sonen agerat bandymålvakt iklädd termobrallor= hål på knäna!

Men mycket har förändrats på ett par år.
Jag tror inte kidsen leker på samma sätt längre, sonen har en flickvän som han pysslar fram presenter åt och som han tycker om hemskt mycket. Hans julklapp till denna tjej är helt underbar....
När blev han så stor?

Nu måste jag avsluta detta inlägg med något positivt.


... jag är så otroligt glad för att få känna på hur det är att vara sådär lyckligt kär!
Fin son och otroligt fina vänner hade jag redan sen tidigare :)
Så nu känns livet väldigt tillfredsställande.
En fast anställning och ett fint hem tillsammans med mina favoritkillar sen är jag i hamn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar