torsdag 19 mars 2015

Uppmanad

Jag hade visst inte skrivit så mycket på ett tag.
Men det har inte hänt så mycket, jag jobbade hur många timmar som helst i helgen vilket var lite småkämpigt i slutet. Men nu har jag arbetat färdigt dag 6 av 7 i följd så jag är rätt nöjd.
Imorgon är det sista arbetspasset och sen åker jag, sonen och Pontus till kusten över helgen.
Det är lite trist att det fina vårvädret ska försvinna enligt väderprognosen.
Men ska bli kul att få se Kungshamn och mysa runt med favoritkillarna en hel helg.

KÄRLEK

För helgen efter det "flyttar" kära pojkvännen till Skövde på prov för ett tag.
Får vi se hur det är att få somna med varandra varje kväll.
Jag inser ju att jag är lyckligt lottad att träffa världens bästa kille som dessutom kan tänka sig att överge Lidköping som är en otroligt fin sommarstad för att flytta till Skövde, bara för att få börja pendla tillbaka till Lidköping varje dag pga arbete.
Jag behöver inte berätta exakt hur nöjd jag är va? :P

VÅR

Det har vart vår i Skövde de senaste dagarna och det har vart precis lovely.
Då jag vart barnledig i veckan har jag åkt till Lidköping varje dag efter jobbet
(förutom idag, då åkte jag till Linda istället). Men det är verkligen vår nu.... gruset är uppsopat på våra gater, snödropparna växer för fullt och solen tittar fram. Så skönt, jag önskar att man får tillbaka lite energi nu för är alldeles för trött för att det ska vara okej.

ENERGITJUVAR

Jag fick höra en helt sjuk historia idag om en granne till en vän som i princip trakasserat dem en tid nu. Jag fick läsa kommentarer samt mailkonversation och får verkligen rysningar i hela kroppen.
Skumma mail, med konstiga argument och förklaringar på saker och ting. Människan skriver öppet i mailet om hens diagnos depression samt ångest. Min vän ber om att få bli lämnad ifred men detta accepteras inte av denna människa. Det är nog bland mina största fasor för att flytta till något nytt. Tänk om man även får tokiga grannar? Jag är så nöjd med mina grannar i min trappuppgång.
Hmm, har ifs en kvinna som röker inne vilket luktar i trappuppgången. Men i övrigt är det svinlugnt och så vill jag ha det i framtiden också.

LÄTTKLÄDDA BILDER

Jag har länge stört mig på en sak! Att det av många helt plötsligt anses vara okej att lägga upp lättklädda bilder på sociala medier. De kategorier som jag tänker på mest är på gravida kvinnor samt träningsbilder ex. före/ efter. Om vi tar den förstnämnda... Jag tycker det är rätt osmakligt att posta lättklädda bilder i underkläder och en gravidmage. Oftast kan det vara en trosa med på bilden. Sen täcker man över sina bröst med handen. I många fall bryr det sig inte om att täcka hela bröstet.
Jag undrar? varför måste ens den delen vara med på kortet?
Det är inte okej även om man är gravid, och jag förstår att det kan vara kul att ha bilder på sig själv som gravid. Men det som jag är oförstående till är varför kan man inte behålla de porriga gravidbilder för sig själv och sin partner? Varför måste man visa alla andra? Varför är behovet så stort?

Förstå mig rätt, det är jättefint att vara gravid och skulle en vän vara gravid skulle jag tycka det vore jättekul att få följa magens utveckling. MEN snälla- inte i svarta spetstrosor och nakna bröst tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar