fredag 17 april 2015

A-kassa, jag älskar inte dig

Nu är det tredje gången a-kassan kräver kompletteringar från mig innan de kan räkna ut hur mkt a kassa jag ska få. Vad trött man blir... man har väl allt hört skräckhistorier om detta i många år.
Men det är verkligen en överjävlig djungel för att bli berättigad något.

Denna gången vill de veta vad jag gjorde maj-augusti 2011.
Det räckte alltså INTE att skicka in arbetsgivarintyg från hotellet där jag var anställd 2004-2014.
Sen ska jag även skicka in en skriftlig förklaring varför jag avbröt mina studier i början av året.

Ursäkta men jag kräktes lite över detta.


Men men, det finns andra positiva saker att berätta.
Som exempelvis så var jag på speeddejt igår till den tjänst jag sökt.
Det innebar att man först hade ett gemensamt informationsmöte om verksamheten.
Sen blev vi uppdelade på 4 olika chefer, varav man fick träffa 1 chef i 5-10 minuter.
De 10 personer som går vidare till en djupintervju kommer få besked om detta idag eller måndag.
Egentligen tycker jag att min speeddejt gick bra och att mitt cv talar lite för sig självt.
MEN vi var 40 personer som plockats ut av 107 sökande.
Fatta mängden... fyyy!!
Alla tjejer hade långt lockigt hår, märkesväskor, klackar och allmänt snygga.
Där platsade inte riktigt jag, halvfet, kort, ingen märkesväska och inte lika snygg.
Men men, jag kan alltid hoppas på att den där a kassan hoppar igång snart ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar