torsdag 12 november 2015

Ella´s fadder

Idag hade Ella finbesök av sin fadder som kom ända från Göteborg och hälsade på.
Tyvärr kunde hon inte medverka i detta möte då hon sov sig igenom det haha.


Det här med faddrar tycker jag är en fin tradition.
Dock ser jag en fadder som en extra vuxen som ska finnas till för ett barn under uppväxten.
Fira födelsedagar, komma ihåg namnsdagar och att det ska finnas en vilja att faktiskt lära känna och umgås med sitt fadderbarn.

Då jag själv inte är religös/ kristen då anser inte jag att en fadder behöver stå för kristna värderingar och lära. Är väldigt nöjd över våra fadderval :)

Det börjar diskuteras dop här hemma med.
Dop är ingenting jag önskar mitt barn, men jag respekterar min sambos önskan att Ella ska döpas.
Men det som känns krångligt är att välja kyrka och även hitta en lokal att samlas i efteråt.
Skövde city är inte direkt som ute på vishan, att det finns ett församlingshem i anslutning av kyrkan.


Någon som har något förslag till en fin kyrka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar