tisdag 29 mars 2016

Ibland håller inte turen hela vägen

Bara för att vi hade tur med skolådorna så hade vi mindre tur med grillen.
Äntligen har vi hittat grillen vi vill ha.
Vi var och kollade på den påväg hem från kusten.
Eller rättare sagt då visste vi inte att det var just den vi ville ha.
Men i butiken blev det en favorit.
Vi åkte hem och läste mer på nätet, jämförde och kikade.
När vi äntligen bestämt oss för denna och ska beställa hem den så är den slut på weblagret och kommer inte in igen förrän i slutet av april.
Typiskt, jag som vill ha hem grillen NU!



Vi premiärgrillade två gånger förra veckan och det är ju så gott.
Om man får skryta lite så är Pontus så jäkla grym på både kött och grill.
Det gick lite för mig när vi åt sist, jag borde lära mig hur man gör.
Men jag har verkligen inga problem med "kvinnofällan", ni vet...
Stå i köket och skära grönsaker och göra såser medan mannen står ute med en öl och grillar.
Åker man på att grilla så luktar man massa rök efteråt.
+ att det är varmt och långtråkigt.
Förstår inte att det kan vara så kul (?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar