tisdag 29 mars 2016

Smårenoveringar

Vi håller på att renovera vår lilla toalett på övervåningen och det går riktigt bra.  
Målning av väggar och tak är klart.
Det måste bara stå några dagar för att torka då det är målat 
med färg för våtrumstapet (väldigt känsligt) 

Igår bar vi in badkaret igen så nu slipper vi det i hallen. 
Idag har jag vart och valt silikon för att täppa till några hål som inte längre behövdes för att få upp det nya duschsetet på väggen. 
Ny fin badkarsblandare är även köpt idag genom sonens pappa. 
Ikea levererar kommod, kran, handfat och överskåp på onsdag och sen kommer fackman och kopplar på vattnet. Just det, ska försöka få på plastdekoren med på badkaret. Lite nervös över det. 
Tänk om det inte är lika lätt som man trott?! 
Det blev iaf betong till badkaret. 
Kommer antagligen bli dösnyggt! (cross my fingers)

Nedanför ser ni en av mina projekt.
Den och en till ful plastig gulvit sak har jag spraymålat med grå matt färg.
La lager nummer 2 idag och det ser mycket bättre ut.
Jag sprayade över klistermärket så jag drog ut nya etiketter med min dymo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar