söndag 20 mars 2016

Time flies

Här går det undan vill jag lova, vi har bott i vårt fina hus i 3 veckor och vart "klara" i omgångar.
Första etappen var Ellas dopkalas, då var vi i ordning och det var städat och fint.
Det fick det vara några dagar sen gav jag mig på projekt toalett á la andra våning.
Det är det enda utrymmet som inte var i ordning.
Ett orginal från 70-talet med klassiska våtrumstapeter i gräslig färg.
Jag började med att skruva ner varenda krok de satt upp.
Ibland med mollyplugg och ibland inte.
Olika skruva överallt och med en härlig (NOT) blandning av handdukskrokar.
Jag spacklade igen alla hål med våtrumsspackel och idag fick jag äntligen tummen ur och slipade.
Fick spackla ytterligare en gång dock, så imorgon kan jag börja rengöra väggarna med t-röd.
Men jag har iaf. målat taket vitt och även påbörjat målning av lister.
Hunnit stryka 2 gånger och det behövs nog minst 2 gånger till.

Sakta men säkert... men ska bli så kul när det är klart.
Min "minirenovering" har dock växt.
Jag har beställt nytt överskåp med matchande kommod och ett nytt handfat+ kran.
Det kommer även bli en ny badkarsblandare med ett fräscht duschset.
Toalettstolen var ny så det behövde vi tack och lov inte ge oss på.

Även dekorplasten är specialbeställd och det kommer bli "betong".
Så sjukt jäkla kul att hålla på att pyssla.

Jag vet inte vad som hänt, men jag planterar basilika och gör om här hemma.
Mina planteringsburkar spraymålade jag i koppar och sen kör jag ett guldsprayprojekt här hemma.
Tyvärr blev det inte bra, och en hel burk har jag offrat.
Typiskt, men den matta gråa sprayfärgen känns lovande.

Nu är sonen hemma för mammavecka + att han har påsklov.
Imorgon kommer han köra "påsklovscampen" som hålls på Lillegårdens nya konstgräs.
De kör två heldagar och han är riktigt pepp, han har allt saknat fotbollen.
Nu har jag lovat min sambo att sätta arslet i soffan och sitta still en stund :P
Undrar när det hände senast....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar