tisdag 21 juni 2016

Letters to Juliett

Tänk att det tog mig så många år för mig att se denna film.
Jag totalstrejkade när denna kom, trodde den skulle vara superkass.
Men det var en söt liten historia.
Chicflicsöt!

DONE TONIGHT

Lekt med Ella, matat Ella, bytt blöja på Ella, pratat med Ella, städat efter Ella och nattat Ella.
Mycket Ella en dag som den här :P
Men efter Ella somnat har jag haft massa Miatid som jag valde att spendera på städ och film.
Pontus är bara borta en natt denna gång vilket är väldigt skönt.
Visst är det skönt med Miatid ibland, men bättre att få somna och vakna tillsammans med honom.

THIS WEEK

Vicke kör fotbollscamp ända fram tills på torsdag. Han har verkligen haft kul på campen, han har kommit hit precis innan för att byta om till fotbollskläderna. Sen kommer han hit efter campen och vräker i sig massa mat och duschar. Lagom tills de två sistnämnda är klara så har hans pappa slutat jobbet och han cyklar hem dit haha. Men ändå mysigt att få "låna" honom fastän det inte är min vecka. På torsdag har vi fullbokat schema då det först är babysimmet på förmiddagen.
Sen på kvällen ska vi på den årliga SAIK grillen, då alla ledare får hänga lite med varandra.
Det brukar vara jag som får den inbjudan och förra året var Pontus med som min respektive.
I år blir det tvärtom, jag fick hänga med som respektive :D
Någon gång under dagen ska jag ha packat klart alla väskor inför midsommarhelgen.
För direkt efter SAIK grillen kör vi till Kungshamn.
Vi testar någonting nytt och åker när Ella egentligen ska nattas.
Vi hoppas... att hon då kommer sova sig igenom bilfärden och att vi kan bära in henne sovandes till hennes spjälsäng (?). Hoppas det funkar, för trafiken på torsdag kväll känns ändå som den kommer vara mer vettig än fredagen (midsommarafton).
På midsommarafton ska vi på fest hos grannarna nere i Kungshamn.
En tradition som jag gjorde debut på förra året, HOPPAS jag kommer ihåg alla ansikten och namn och inte hälsar på bekanta igen i hand (hänt förut.....).
Hoppas på fint västkustväder för jag hade tänkt börja mitt nya liv där nere.
Jag skulle börjat i måndags med bra kost och motion.
Hehe.... jag bakade en kladdkaka i lördags som vi ätit på fram tills igår.
Godisintaget har heller inte vart nådigt... inte heller intag av kolhydrater i form av bröd och pasta.
Motion? ehh näpp!
Men som sagt, mitt nya liv- i helgen!
Kanske imorgon, men jag tror inte det...

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar