måndag 4 juli 2016

Äntligen....

Vilken jäkla dag det har vart.
Jag har inte vart mamma till Ella utan till gnälla!! Nu har hon haft ett vakenpass på 6 timmar vilket hon vanligtvis aldrig skulle palla och bara vägrade sova. Jag fick ta upp henne 2 gånger då hon vart otröstlig.
Sen gjorde jag misstaget att först ge henne en flaska välling och sen 1 1/2 h senare en flaska ersättning. Jag hade inte tänkt att hon skulle slukat hela utan bara lite grann som hon vanligtvis gör....
Det resulterade i att jag la ner en ledsen tjej som KASKADSPYDDE upp 2 flaskor med mat. Lite som exorcism.... en båge av konstant båge ner till benen... när hon låg på rygg. Jag är glad att jag ändå fattade att jag var tvungen att sätta henne upp så hon inte skulle kvävas i sina egna spyor. Där stod jag med en ledsen gnälla som var dränkt i sina spyor. Pyjamas, täcke, kudde, lakan, madrass, napp, snuttefilt, gosedjur... allt var dränkt...
Att jag själv hade spyor upp till armbågarna kändes mindre relevant i mitt dåliga samvete. Givetvis skulle jag inte låtit henne äta upp den sista flaskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar