tisdag 5 juli 2016

Hej hå

Vad händer här hemma då?

Jo, Ella har nu sovit i TVÅ timmar!!!
Hon var precis skittrött och bara skrek.
Det spelade ingen roll om hon var i min famn eller om hon låg i sängen.
Hon bara skrek rakt ut, idag var jag utvilad och fräsch så jag bestämde mig för att låta henne skrika.
Så jag låg bredvid henne i sängen och höll min hand på henne så att hon skulle känna att jag var där.
Dock skrek hon bara tröttskrik rakt ut och verkade knappt se mig.
Men hoppas ändå att det var en tröst.

När hon helt plötsligt rullade till sidan (hennes sovposition) och tystnade trodde jag att mirakel hade skett. Men några sekunder efter det ryckte hon till och började nypa (!!!) sig själv i armen så att hon började skrika igen. Men hon körde ett kortare race och rullade över till sidan igen och tvärslocknade.

... och nu är vi uppe i två timmar som sagt.

Jag har tittat på babyvakten tusen gånger... livrädd för att den ska vara trasig.
Men babyvakten är okej och man kan höra henne sussa lugnt och fridfullt på andra sidan dörren.
Kul tjej, hennes pappa är påväg hem från jobbet nu och han kommer komma in och möta en utsövd och glad unge och säkert kommer han undra om jag talat sanning när jag berättar om allt skrik på dagtid :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar