tisdag 5 juli 2016

Fixardag

Idag har vi grejat här hemma, Vicke och jag. 
Pappa och mamma kom med deras släp så vi kunde lasta på alla jäkla lastpallar och massa annan skit. Sen körde vi till tippen och hivade allt.
Pappa och mamma tog en promenad med Ella så hon fick sova lite.

Vad röjj känns bra! 
Som en sten som faller från bröstet.

Så nu har jag börjat småstäda garaget så att vi en gång för alla kan komma i ordning där inne.
Det fanns en låda... en STOR låda med en halva grill + allt jäkla glassplitter från montern.
Det var inte kul att fixa i ordning den.
Dammsuga upp allt splitter, sortera ut allt i lådan.


Min käre son älskar att vara på tippen.
Egentligen var det ett jobb han skulle utföra men det var mer belöning än tvärtom.
Att det kan vara så spännande att vara där och sortera.
Men sen är han en tväräkta sorterare :D

När vi kom hem hade pappa fortsatt med det jag gjorde när de anlände:
Rensat i rabatten. 
Han hade klippt rosenbuskarna och bundit upp grenarna betydligt bättre än vad jag hade gjort på förmiddagen. Han hade även gett sig på vår vildvuxna häck.
Jag fick lite tips om rosor och även vad som inte tillhörde häcken.
Tydligen växer det en hel allé av små träd på sidan av häcken.
När jag skulle dra bort visade det sig att det var nästintill en stam som inte gick att dra bort längre :S
Blommorna som jag lite nöjt sett blomma ut tillhörde tydligen inte heller häcken.
Jisses- jag kan inte mycket om trädgårdar :D

De lärde mig även att man inte ska dra upp tulpanerna när de blommat och vissnat....
Jag sa inte att jag redan dragit upp massa tulpaner och dess lökar haha.

Har även lärt mig hur vår gräsklippare fungerar OCH klippt gräset.
Ska överraska min hårt arbetande sambo med detta.
Hoppas han blir glad och att det känns lite lättare mitt i hans eländiga bokslutsvecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar