tisdag 25 april 2017

Utbildningsdag 2

Jag är sinnessjukt mör i huvudet, att ha alarmet ställt på 05.30 hjälpte inte till.
Jag snoozade några gånger för mkt så jag var inte på gymmet förräns 06.15.
Då var det fullt....

Jag sprang 2 km innan jag klev av.
Det var inte så kul när folk stod på kö för att få tag i löpbandet. Speciellt inte när en av dem skulle titta över min axel lite då och då för att se hur mkt jag hade kommit upp i. Snacka om att känna sig bevakad.
Nä Amarantens gym var ingen höjdare tyvärr.

Jag går en utbildning som heter "det professionella samtalet" och idag fick vi började att själva agera samtalsledare k för åhörare. Jag var allt lite nervös inför detta men så fort jag satt arslet på stolen och drog igång samtalet så blev jag toklugn. Jag kunde gå in i min roll till 100 % och jag fick grym feedback efteråt av kollegor och utbildningsansvarig. Tydligen upplevs jag som lugn, vänligen, förtroendeingivande och varm. Men det som gjorde mig gladast att få höra var ett konstaterande att det här har du gjort många gånger. Att du måste ha lång erfarenhet av samtal lyser igenom. Min första reaktion? Slå ifrån mig berömmet....neeej jag är inte erfaren eller duktig. Men lät mig tillslut njuta av uppmärksamheten och berömmet.
För JA, jag har massor av erfarenhet av att just samtal från mina tidigare yrkesområden. Jag känner mig definitivt stärkt! Men också helst färdig.... god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar