fredag 20 oktober 2017

LÄKARBESÖK OCH KORTVECKA

Idag lämnade jag Ella på dagis och åkte vidare till Vårdcentralen då dagen då min remiss till läkare äntligen kom. Jag har ju haft diverse problem med att få "förkylningsskov" minst en gång per dag.
Resten av dagen har jag en nästäppa.. Jag har haft det så här i alldeles för många år nu för att det ska vara okej.

Först fick jag komma till en sjuksköterska som skickade en remiss till ett läkarbesök hos en AT läkare. AT läkaren bedömde idag att dem ska skicka en remiss till allergimottagningen på sjukhuset.
ÄNTLIGEN!!

Ca 2 månader skulle jag förvänta mig att få vänta innan remissen kommer.
Hallelulja... sakta men säkert!

Därefter åkte jag direkt till jobbet och körde all in tills halv fyra då jag kastade in handduken och friskvårdade mig ut. Så knappt en heldag med arbete blev det denna vecka.
Som tur är har jag världens bästa arbetslag som verkligen har täckt upp för mig.
Jag hade förväntat mig en miljon mail, post och andra måste- punkter.
Men det var inte så farligt, i slutet av dagen hade jag jobbat ikapp.
Jag är så fruktansvärt tacksam för mitt arbetslag.
Vi står just nu inför en stor omorganisation och jag är ingen bakåtsträvare utan jag tror att detta kommer bli bra. Men det är en sorg att behöva splittra upp mitt arbetslag då vi funkar fint tillsammans.

Idag var deadline för att lämna in sina önskemål inför omorganisationen.
Jag lämnade in 3 förslag på olika arbetsområden, det blir nog väl.
Om vi håller tidsplanen så kommer jag jobba ca 2 månader med den nya organisationen innan jag går hem på långledigt.

FREDAGKÄNSLA

När jag och Ella kom hem så infann sig fredagskänslan direkt.
Nåja, efter lite äpplebitar och andra mutor för Ella så infann den sig.
Att tro att man kan börja laga Ellas favoritmat utan att det ska gå obemärkt förbi är ju att tro på mirakel. Hon svansade runt i köket och lät oss förstå att hon inte var nöjd med att få vänta på sitt "jiiiiis". När jag fick provsmaka risotton blev hon helt tokig för hon ville minsann också "maaakaaaaa".

Men slutet gott, allting gott.
Glassbilen åkte förbi och jag och Pontus tittade på varandra och på något sätt fick jag klartecken från honom. Jag rusade ut i hallen och fick med mig skor och Ella ut. Tillsammans gick vi för att köpa glass för första gången av glassbilen. Vilken nostalgikänsla.
Alla de gånger jag stått vid Ekby Prästgårds grindar och väntat och väntat på glassbilen.
Ibland hade den svängt ner till oss och ibland inte. Vilken sorg för en liten flicka när den inte kom.
MEN, anyway! Ella var helt salig, hon fick en guldpeng av killen som hon kunde lösa in för en glass nästa gång. Hon fick även ett pussel. Sen bar hon malligt in en av lådorna med glass som vi köpte.

Så efter att hon skyfflat i sig en tallrik med risotto (inte sallad, inte ött) så fick hon en ministjärnornas glasstrut som hon varsamt satte i sig.

Efter middagen blev det familjedans i vardagsrummet till gamla favoriter såsom änglarna såsom massa gammal hip hop.

Kvällen avslutades med häng på Ellas rum.
Dockorna ska pysslas om och gosedjur ska grejas med.
Därefter är det saga, lite prat och sen god natt.
Hehe skoja bara.... så lätt går det inte!
Ellas nya fördröjande grej är att tigga vatten och tro mig... hon kan dra ut på den proceduren.
Sen kan hon sitta i mörkret hur länge som helst och smygleka med sina dockor innan jag upptäcker henne. Det är helt underbart att ha en 23 månaders hemma.
Det blir ju i princip aldrig tråkigt och skulle det bli tyst så vet man att det händer något som inte ska hända.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar