onsdag 25 juli 2018

KUSINTRÄFF I FJUGESTA

Under semestern hade jag en bloggpaus.
Men nu kommer det komma upp lite inlägg om vad vi hade för oss under vår första semesterperiod.

KUSINTRÄFFEN


Inbjudan kom under början av året och jag tackade nej på en gång.
Vi ville inte boka upp oss på saker då vi inte skulle veta hur livet med tre barn skulle bli.

Vi visste faktiskt inte att vi skulla åka på kusinträffen förrän ett par dagar innan då jag kände att allt var ju faktiskt frid och fröjd med hem och hushåll.

Vi bestämde oss därför att joina kusinträffen som skulle hållas hos brorsan i Fjugesta.
Det var faktiskt trevligt, även om jag i princip inte pratade med någon av mina "kusiner".
Jag har ju alltid haft svårt att känna något direkt släktskap till dessa.
Givetvis beror det mycket på att det skiljer 10-20 år på oss och att vi aldrig träffades.

Barnen hade väldigt roligt, Vicke körde mest fotboll ihop med de jämnåriga killarna.
Ella är ett baddjur och lekte mest i poolen.
Vi tackade för oss framåt tiotiden och åkte därifrån direkt till Kungshamn.

Vi var framme i Kungshamn framåt 1 tiden på natten.
Vi valde att göra på detta sätt för att:

1. slippa trafiken
2. Kunna vakna upp och ha hela söndagen i Kungshamn
3. Småttingarna skulle kunna sova i bilen

Felix var inga problem (som vanligt) men Ella sov inte så som vi hade tänkt oss.
Utan vaknade och var ledsen ungefär vart femtonde minut.
Vicke som satt närmast fick söva om henne.
Han har kommit på att det hjälper om han stryker hennes snuttefilt över hennes ansikte.
Hon blir lugn direkt 💓


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar