torsdag 26 juli 2018

TORSDAGSFUNDERINGAR


  1. När kommer jag få tummen ur och komma iväg till min arbetsplats för att visa upp Felix? 
  2. När kommer jag få tummen ur och måla vardagsrummet ljus gammelrosa?
  3. När kommer jag få tummen ur och göra i ordning alla IKEA backar till leksaksförvaring?
  4. När kommer jag få tummen ur och steka plättarna jag hade planerat att göra idag?
  5. När kommer jag få tummen ur och läsa in mig på alla partiprogram inför valet?

Trött natt, runt ett fick jag gå upp och stoppa om Ella igen som var ledsen.
Vid halv tre fick jag gå upp och mata Felix som var hungrig.
Men sen tog Pontus matningen vid 6 och sövde sedan om.
Så jag och barnen steg upp 08.30.
Då låg alla tre i sängen och drog sig.
Ganska lyxigt måste jag säga.
Barnen är väldigt sällan i vår säng.
Vilket är skönt, det är så vi vill ha det.
Men någon gång ibland kan det ändå vara mysigt.

Ella har suttit på toaletten nästintill halva dagen.
Hon ska få glass om bajset kommer i toaletten.
Hon är inne på sin fjärde dag utan nr 2.
Trots hennes magmedicin, så känns som hon verkligen kämpar 
att inte behöva bajsa.
Men hon vill hemskt gärna ha glass så därav att hon själv valt att sitta på toan så länge.
Hon sitter där fortfarande, vägrar att gå därifrån... Första omgången satt hon och läste böcker, ropade när hon behövde ha de utbytt. Denna omgången (efter lunch) så får hon ha min mobil och kör Netflix.
Felix sover och jag väntar på en tjej som ska köpa adaptrarna till den förra Bugaboo vagnen.

Jag längtar tills Pontus kommer hem, både för att det är trevligt att ha honom hemma samt att han ska hämta ut IKEA paketet som ligger och väntar på Elin´s Esplanad.
Jag beställde en toaletthylla, men resten minns jag helt ärligt inte....
Så hoppas det blir en rolig överraskning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar