måndag 6 augusti 2018

EN AV SOMMARENS BÄSTA DAGAR

Förrförra helgen var vi tillbaka i Kungshamn.
På lördagen fick jag uppleva en av sommarens bästa dagar.
Vi åkte till en för oss, ny strand på Smögen.
Själva stranden var inte så mycket att hänga i julgranen.
Men i anslutning till badet fanns en promenadslinga upp till de stora klippblocken.
Jag tog med mig Felix i vagnen och gick en promenad.
Solen var bakom moln och det fläktade skönt i värmen.
Det var helt underbart, jag har "bara" gått på bryggan i Smögen.
Detta gav ett helt nytt perspektiv och numera förstår jag verkligen varför man kan älska Smögen så mycket.

Vi spenderade dagen med familjen Johansson vilket alltid är lika trevligt.
Jag älskar verkligen den sidan av Pontus släkt.
Så varma och goa.
Alltid öppna famnar och nära till skratt.
De är även stora favoriter hos alla mina barn 💓


Pontus hade lyckats övertyga mig om att vi skulle gå ut och äta middag på lokal.
Jag har i princip vägrat allt som inte hetat IKEA med småttingarna.
Men Felix går att söva för natten från halv sju och Ella är väldigt mutbar med IPAD.
Så därför gick vi ner till byn för att testa den nya restaurangen som serverar Sushi.
Själva maten var tyvärr inte den smakupplevelse man kanske hade hoppats på.
Men själva upplevelsen i sig, att gå ut på restaurang med två små barn och det funkar.
Ja, den upplevelsen är oslagbar.

Därefter gick vi på promenad på bryggan och det var så galet mysigt.
Vi stannade till vid "Nära havet" och åt efterrätt innan vi fortsatte promenera.
Vi var nog inte tillbaka förrän strax efter 22.00 (?) 
och då var det bara att få bägge barnen i säng så var det klart.

Tacksam över att fått uppleva denna dag/ kväll tillsammans med familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar