fredag 17 augusti 2018

MAKEOVER


Igår kläcktes världens bästa idé tillsammans med Lisa och idag verkställdes planen. 
Lisa hjälpte mig nämligen med en makeover i vardagsrummet samt inredning. 
Det vart stundvis halvt kaos med barn överallt som behövde något. 
Men med hjälp av varandra och av Vicke så rodde vi till slut detta projekt i land.
(Mutas i form av 2 liter cola, 2 chipspåsar och dip utdelades) 


Jag skötte mest dammsugaren och städplock och Lisa möblerade 
om blommor och ljus tills det blev superfint. 
Tänk att saker som finns i hemmet kan bli så mycket bättre bara av att arrangeras på rätt sätt.
 Jag är evigt tacksam då jag helt enkelt suger på inredning.
 Pontus visste inget så han kom hem och blev både paff och glad.
 Han påstår att han senast förra helgen själv tänkte på att möblerna om precis på detta sätt. 
Utan att nämna något för mig, är det någon sjuk telepatisk förmåga vi besitter?

Samtliga familjemedlemmar är överförtjusta men av olika anledningar.
 Vicke för att han kan hoppa över soffkanten och slänga sig (tänk höjdhopp). Ella för att hon tror att man numera får hoppa i soffan och jag och Pontus för att det blev mycket mysigare.

Jag och Lisa hade en till överraskning då vi tyckte så synd om killarna som inte fått grilla på så länge (grillförbud på egen tomt).
 De gick bägge på semester idag så vad kunde passat bättre med att vi hade handlat så de fick ställa sig framför grillen tillsammans?
 Sen fick vi en väldigt god grillmiddag - win win. 

Kanske får vi pris för världens bästa flickvänner idag? 

Dock bommade vi att köpa lättöl. 
Men de såg ganska glada ut även om de fick dricka cola.




Nu sitter jag här i soffan. Bebis somnade för längesen. 
Även ljudet av Ella har tystnat och Vicke spelar ps4. 
Pontus letar efter längre sladdar i sin älskade "sladdjävlarlådan" ute i förrådet 
(man får aldrig slänga en sladd som kanske kan behövas i framtiden). 
Jag känner bara lugnet infinna sig.

1 kommentar: