söndag 19 augusti 2018

KOJBYGGE OCH EN HEMKOMMEN, MYCKET EFTERLÄNGTAD PAPPA OCH SAMBO

Ikväll kom Daddy  P hem från sin evighetslånga golfresa. Jag hade lovat Ella redan igår kväll att vi skulle busa med pappa genom att gömma oss med ficklampor när han kom hem. En favoritlek som man kan bjucka på när man är på det humöret. Jag kom på den asbraiga idén att bygga kojan med hjälp av trappan. Det blev kanon... och lite ficklampor på det.
Det var spännande att sitta under trappan i filtmörkret och invänta nyckeln i låset.

10 poäng tyckte Ella som var himla glad över att hennes saknade pusselbit äntligen var hemma.

Jag och Pontus lyckades med gemensamma krafter få bägge barnen badade och nattade. Sen TVINGADE jag honom att sitta uppe till halv tolv med mig i soffan. Jag hade tänt ljus och plockat fram frukt och grönt ( nä, skoja bara. Vattenmelon och chips). Jag la även på en filt och så hade vi en mysig pratkväll.
Det var nog precis det som han önskade sig allra mest. I slutet fick jag i princip väcka honom mitt i mina meningar. Elakt? Ja, denna typ av tortyr tillämpas vid diverse olämpliga tillfällen. Givetvis menade jag inget illa utan jag har bara saknat honom och ville berätta om alla timmar som han missat haha.

Nu äre semester, äntligen.
Tidigare ikväll påbörjades operation vedshopping, vi måste verkligen få det klart. Så får se om vi behöver lägga tid på semestern på detta eller om man kan få leverens lite senare. Ska bli jättekul att betala den kostnaden. Verkligen jättekul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar