söndag 26 augusti 2018

NU STYR VI OM...

Jag sa följande till Pontus i sträng ton:

- Jag behöver åka till Babyproffsen och Rusta... kan vi snälla hålla oss till inköpslistan?

Jag sa följande eftersom vi har en historik av att aldrig kunna åka till en butik tillsammans utan att komma därifrån med massa dyra spontaninköp. Pontus är hur duktig som helst på att komma på att han behöver en ny jacka, skor, skjortor eller vad det nu kan vara. Jag shoppar också,  jag säger inget annat. Men mina inköp består 90 % till att köpa något barnen behöver. Ni hör ju cad orättvist? Hehe nä.. det är inte riktigt någon orättvisa som ligger bakom. Jag uppmuntras att köpa saker till mig själv. Men de senaste den har jag vart gravid eller haft överflöd på kilon efter graviditet = inte lika roligt att köpa kläder när jag tror (hoppas) att jag ska minska någon storlek eller två. Så jag tänker att min tid inom shopping, den kommer. Okej. Långt sidospår. Jag vet... anyhow... Så vi for först till Babyproffsen. Där skulle vi köpa två snuttefiltar till Felix. Vi har kunnat konstatera att han gillar att komma till ro med samma material som sin systers snuttefilt. Så vi tyckte det var smidigt då vi vet att hennes filtar tål att tvättas oändligt många gånger 😀. Vi skulle även köpa badbyxor till Felixo samt en ny hakklapp till Ejja.

Snuttefiltar fanns inga, slut, finito- kommer senare i höst... typiskt!
Men badbyxor, hakklappar till både Ejja å Felixo, babyinsats till barnvagn och en dyr skötväska följde med hem. Hoppsan?! Vad hände där? Spara och slösa krockade visst och utan att nämna ett ord om att vi skulle hålla oss till någon form av inköpslista så var allt betalt.

Rusta gick bättre. Se skulle jag köpa vaccumpåsar som tydligen både ska vara billiga och BRA! Vaccumpåsarna vi köpte på Claes Ohlsson för typ 240 spänn var skitdåliga och när jag började googla på recensioner så visade det sig att de fått dåliga betyg. Synd att jag inte gjorde någon form av bakgrundscheck innan. Hade besparat oss MASSOR av tid.
Jag svävade bara iväg på en sak.. Någon form av dekeration till Felix dop. 39 spänn. Känner mig ändå nöjd. Sen blev det Burger King istället för att åka hem och laga lunch.

Sammanfattningsvis: vi har såååå dålig karaktär när vi två är tillsammans i butiker.
Pontus får mig att slösa och jag får troligtvis Pontus att bromsa lite.

Skit sak samma. Nu är det gjort och jag har provat babyinsatsen i syskonvagnen. Felix satt hur bra som helst och verkade tycka det var lite spännande att halvåtta upp. Jag har även bytt till sittdel i Bugaboon efter att rådfråga personal på Babyproffsen kring detta.
Eftersom Felix har börjat vända sig samt allt för ofta kör upp sin lilla näve för att utforska vad som finns utanför vagnen så är det säkrast med sittdel där han inte får något utrymme till bus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar