fredag 17 augusti 2018

FRISK LUFT, FOTBOLL OCH KOTTAR

Fredagen gick i ett enda nafs.
Eftersom Vicke blev av med sitt gips så åkte han på kvällens träning.
Han får egentligen inte spela fotboll på 2 veckor.
Men om han lovade att inte gå in i några närkamper så gick det bra.

Jag tog med kidsen och gick en promenad bort till Karstorpsplanen.
Jag var den enda föräldern på plats.
Jag har inte vart och kollat på en träning sedan, ja .... vem vet?!
Men det verkar som det definitivt är slut med föräldrarpubliken.
Kan nog vara rätt skönt för killarna kan jag tänka mig.

På tal om barn och idrotter.
Jag läste för ett tag sedan en krönika om hur man som förälder bör uppföra sig kring barns träning.
Rättare sagt tror jag rubriken var något i stil med; Sluta filma era barns träningar.
Killen menade att träningsplatsen är barns forum att träna på saker innan match.
Det är en plats där man ska och får göra fel, för att kunna göra rätt.
Därför bör denna plats vara fredad mot föräldrar som filmar och tar kort för eget bruk och till sociala medier. Jag håller absolut med.

Jag har absolut tagit kort och lagt upp tidigare. 
Men ska absolut tänka mig för i framtiden.


Ella lånade Vickes fotboll och sprang och drev bollen framåt.
Jag var grymt impad.
Jag vet inte om hon hade tur och bara råkade få med sig bollen?!
Men det såg riktigt bra ut när hon sprang fram och tillbaka med bollen.
Vicke berättade efter träningen att en av hans kompisar hade reagerat och kommenterat hans lillasysters talang haha.

Först dansskola och sedan fotbollsskola kanske?

Påvägen hem så plockade vi kottar.
Jag tycker det är fint att dekorera hemma med dessa små ekorrskäk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar