måndag 6 augusti 2018

MER KLÄDER ÅT FOLKET

Idag kunde jag sätta på Felix full mundering av kläder utan att han smälte bort i en svettig pöl. Hurra... Han har nästintill fått vara i en blöja/ t-shirt varenda dag sen födseln.

Alla fina kläder han fick i samband med födseln har numera sållats ut. En del helt oanvända. På sin höjd har ett plagg använts en gång... Kläder som jag har köpt med lapparna kvar, vi kan inte ens byta storlek i butik för tiden gått ut. Vissa kedjor är mer generösa om lapparna finns kvar. PoP är inte en av dom kedjorna. Trist.... Men jag har bestämt mig att hyra ett bord på Lidköpings stora loppis nästa år. Alla fina kläder kanske kan få ett nytt hem? För jag orkar INTE hålla på att lägga upp annonser på tradera och hålla på att skicka iväg enstaka kläder då och då.

Dagen blev inte riktigt som jag planerat.
Tidigare denna morgon, bägge barnen hade fått i sig frukost och var påklädda. Vi skulle sticka bort till lekplatsen. Men så ringde äntligen GLAJ och meddelade att de skulle komma inom en timma.
Fick paniktömma diskmaskinen och köra en kortis så den skulle vara "fräsch".
Så nu är diskmaskinen lagad.
Fjädern som hade gått sönder är utbytt.
Så även packningen.
Blev en nätt summa på 2000:- någonting inkl. Rutavdraget.

När killen lämnade huset så var det dax för lunch, bebismatning och sen däckade vi i soffan. Jag har gömt youtubeikonen på IPAD för jag är så less på Ellas youtubande. Hon är snart 3 år och behöver avgiftas från tuben. Skrämmande insikt. Jag har sagt att det verkar som den är trasig, för ja, hon har frågat vart röda knappen är. Dagens mammapoäng går kanske inte till mig. Men orkade inte med eventuellt skrik när bebis behöver sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar