tisdag 10 februari 2015

Flyger till Thailand om TVÅ dagar

Resfeber- javisst!

Nu är två resväskor packade, väldigt lätt packade måste jag säga.
Räknar iskallt med att vi kommer orka shoppa som dårar i Bangkok när vi landat.

Det känns inte klokt det här, för det första håller jag på att avsluta mitt vikariat på Frivården.
Det innebär att jag flyttar över mina klienter till rätt handläggare för fullt.
Jag är perfektionist så allt måste vara perfekt när jag lämnar över mina ärenden.
Det ska vara dokumenterat och schemat uppföljt in i det sista.
Sen ska klienten ifråga informeras och få kontaktuppgifter till sin nya handläggare.
Därefter ska den nya handläggaren få en överlämning på det.
Sen kan vi lägga till att jag har vart ansvarig för dokumentationen för helheten på vårt område.
Den ska fixas och lämnas över.

Vad händer då? jo, jag glömmer min kalender i GRÄSTORP!!
Det är katastrofalt, jag hinner inte åka till Grästorp imorgon.
Det är 2½ timma som försvinner, och jag hinner verkligen inte.
Jag har + på mitt flexkonto som jag tänkte att tömma så jag kunde sluta tidigare.
Sen är det även brukligt att bjuda på fika när man slutar.
Jag har inte bakat något... just nu känner jag bara PANIK!!!!

Givetvis är det precis skittråkigt att lämna Frivården, jag har trivts så otroligt bra där.
Jag hade precis börjat testa på att göra personutredningar och allt är så spännande och intressant.
Men den ordinarie personal som vart borta på mammaledighet/ testar nya tjänster kommer tillbaka.
Allihopa, det är ett jäkla dominospel det här.
Så nu finns det ingen plats på Frivården!

För att återkoppla lite till mitt tidigare uttalande om att detta inte känns klokt.
Jag ska alltså åka på en 2½ veckas semester till Thailand och det ska bli precis hur skönt som helst att komma bort och ifrån. Även om det innebär att jag kommer lämna en saknad pojkvän i Sverige.
Men när jag kommer hem är jag arbetslös.

ARBETSLÖS!!! Jag får panik av bara tanken.
Jag har aldrig varit arbetslös.
Nä det är inte hela sanningen... jag väntar fortfarande på besked från Försäkringskassan där jag vart på intervju. Det enda jag vet är att jag är kvar i sluttampen och att rekryteringsprocessen är fördröjd.
Så det finns en pytteliten chans att jag kommer hem till en fast tjänst.

Sen då?

Det är timmarvikariat, där jag får krypa tillbaks in på anstalt och behandlingshem.
Inte mitt drömscenario då jag skulle få ett glapp med lönen.
Samt såna där sjukt trökiga arbetstider då jag säkerligen skulle få börja krångla med sonen.
Fixa barnvakt hela tiden m.m..... nääää fy jag vill inte!

Men ändå är semestern efterlängtad... det är bara det som väntar när jag kommer hem som ger mig huvudvärk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar