måndag 1 juni 2015

1:a dagen på nya arbetsplatsen

Idag började jag min nya anställning på arbetsförmedlingen.
Det blev en mjukstart då vi fick börja klockan 9.00.
Perfekt!!! :P

Idag fick jag min nya dator, mobil och passerkort.
Otroligt lyxigt, på förra kontoret fick jag ärva en gammal sleten nokia från 90-talet.
Här fick man en sprillans ny...

I övrigt har vi blivit matade med information hela dagen.
Den första dagen av 2 veckors introduktion.
Kommer bli tufft....

Men det verkar vara goa arbetskamrater man har att göra med.
Alla är nyfikna och undrar vilken grupp man kommer tillhöra.
Det är inget vi vet än, det kommer vi få veta längre fram.

Sen har jag även löst ett busskort vilket känns lite trökigt.
Att passa busstider är inget jag gillar.
Däremot gillar jag att kunna ta bilen dit och hem när som helst.
Men när man jobbar inne i stan finns det ingen mening med att leta parkeringsplats och betala parkeringsavgift varje dag.

Väl hemma (halv sex) så har jag jättedåligt samvete då sonen kommer hem 15.00 om dagarna och han är van att jag kommer 16.15 annars. Jag trodde att jag skulle totaldäcka men hade visst massa energi som räckte till att laga pasta carbonara och diska/ städa.


Nu har jag och sonen krashat i soffan.
Han läser KP och jag bloggar.
Det måste ändå vara tillåtet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar