torsdag 25 juni 2015

Ytterligare ett hus som försvann

Under en ganska lång tid har vi haft sikte på ett visst hus som var ute på hemnet.
Vi la först ett förhandsbud som säljarna tackade nej till (500 000:- över utgångspriset) vilket var sjukt irriterande. Mäklarna i den här staden sätter störda lockpriser på objekten.

Men iaf så fick vi snällt vänta på visningen och den vanliga budgivningen.
Vi gav oss in i budgivningen och tyvärr kom den upp på vår smärtgräns.
Så vi fick ge oss och den andra budgivaren fick huset.

Bittert? JA!

Jag hade redan flyttat in i tankarna, livsfarligt.... ska försöka att aldrig göra så igen.
Vi var rätt deppiga båda två efteråt, jag i Göteborg och Pontus på hemmaplan.
Men sjukt nog kom ytterligare ett hus i det området ut samma kväll.
Ett större hus, inte lika iordninggjort och med källare... vilket en dränering kanske kommer bli aktuellt snart... Men vi ska kika på det veckan som kommer.
Har även bokat in en annan visning på ett radhus som kan säljas direkt till oss OM vi är beredda på att betala en del för det.

Bara massa fastighetstjöt... men jag vet att vissa är lite nyfikna på hur det går för oss :)

I övrigt är jag hemkommen från en tredagars utbildning i Göteborg.
En kväll hängde jag med syrran och Selma!
Hon är verkligen min ögonsten den där Selma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar