fredag 10 mars 2017

Finbesök @ work

Kolla vilka finingar som kom förbi en liten stund på eftermiddagen på mitt jobb. Pontus skulle iväg till Vara-something och vi körde överlämning på jobbet.
De få kollegor som var kvar så pass sent ojjade sig över vilka söta barn jag har. Hehe Vicke tyckte nog det var lite pinsamt. Ella var hyfsat nöjd med alla långa korridorer som hon kunde springa i samt vår stora flamingo i naturlig storlek som står på golvet. Jag utnyttjade lite friskvårdstid och checkade ut lite tidigare med kidsen.  Vi hade tänkt köpt med thaimat hem men då visade det sig att thai hause var stängt. Så fick bli Vickes andrahandsval: Burger King!
Det kanske inte var något jag hade valt på vår Pontuslediga fredag :P
När Pontus är iväg kan man ju passa på och äta sånt som inte han gillar.
Ja, ja!

Vi blev mätta iaf och Ella ratade sin hamburgare men tryckte i sig pommes och vatten. Eftermiddagen och kvällen har vart superharmoniskt: lek, plock, tvätt, böcker och häng under matsalsbordet.

Nu sover Ella sen ett tag tillbaka och jag hänger i soffan med Vicke och Skam rullar. Jag har redan sett alla avsnitt men ser om för Vickes skull. Han vill se och han får inte kolla själv för oss. Tycker serien känns lite väl grov för en blivande 12 åring men jag tänker att det kanske är bättre om han ser det ihop med vuxna  (?). Jag vill lova att vi har minsann fått en och annan fråga under tiden av honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar