lördag 22 juli 2017

SEMESTER

Bekvämt och asgött!

Jag och Vicke kom tillbaka till Skövde igår kväll efter en superhärlig semester.
Givetvis hade jag en del punkter på min "semesterlista".
Men i år så var upplägget flexibilitet, d.v.s. vi tog det som det kom.
Det innebar att vi inte alls åkte på den planerade avresedagen utan vi åkte först två dagar efteråt.
På självaste avresedagen vaknade jag upp med PMS från helvetet och jag var sur och grinig.
Försökte leta upp bråk och skrek på min familj.

Som tur är så hade jag för en gångs skull lite självinsikt när det gäller min PMS så jag skickade iväg min familj till Grästorp och sa att jag skulle komma efter.
Det gjorde jag, men först grät jag en skvätt till min "gråtarfilm", städade, tog en ensamlunch och köpte en stor godispåse.

Sen var jag i hyggligt gott skick.
Nedanför kan man se ett axplock av vår semester i Kungshamn.
De flesta har redan vart uppe på Instagram.




Semestern har vart helt magiskt bra.
Vi har haft sovmorgon varenda dag till typ 9-10 tiden.
Nattningarna har funkat bra i de flesta fall.
Ella vill oftast inte gå och lägga sig och vi har fått revidera om vår nattningstaktik.
I Kungshamn gjorde vi allt det som vi brukar göra på hemmaplan, minus välling som är ett minne blott! Ella totalratar den numera.
Så det blev jamis, tandborstning, bok, sjunga blinka lilla stjärna och sen säga god natt.
Men den som nattade fick sitta i hallen utanför.
Men det gick riktigt bra då jag totalt snöat in på Emma Hambergs böcker om Rosengädda.
Så jag satt och läste på Storytell för fullt.

I övrigt har vi promenerat, solat, badat, tränat, chillat, ätit glass, vart på musicquiz och bara ätit god  mat. Jag fick "bara" en humörsväng som ledde till ett bråk med Pontus.
När man trillar in på The barn klockan 20.30 och inser att det är kö IN till själva kön.
Trött, hungrig, frusen så surnade jag till. 
Tvingade familjen att äta en baguett på Göstas för att snabbt få i sig mat för att kunna åka hem med Zitabåten. Sen sa jag till Pontus att han kunde gå hem för att jag inte ville färdas hem ihop med honom. När man senare satt på Zitabåten, mätt och med filtar runt sig tillsammans med resten av familjen samt svägerska med familj kändes allt helt plötsligt väldigt töntigt.
Enda bråket på hela semestern och jag inser att det verkligen var onödigt samtidigt som andra kanske har det värre.

Nog om PMS och bråk!

Fy 17 vilket jäkla väder det har vart.
Vi har hängt på Hovenäset som är ett badställe med något för alla.
En liten sandstrand med manetnät så de minsta kan bada safe.
Ett hopptorn för de lite äldre.
En brygga där man fiskar krabbor från.
En kiosk, bebisgunga, sandlåda, vattenpåfyllning, städat, toaletter och papperskorgar som inte är överfyllda. Vad mer kan man begära?

Kusinerna Ella och Sven har grejat och vart 10 poäng.
Vi har även hälsat på några gånger på Johannesvik (camping) där släkt har husvagn.
Husvagn är som gjort för små barn.
Ella stormtrivs och tycker det är så jäkla kul att springa runt i husvagn och förtält.
Om några år får vi nog allt skaffa en husvagn vi med :)

Vi avslutade vår tripp med att shoppa.
Vicke fick kläder för en STOR peng och Ella fick kläder för en lite mindre peng.
Jag fick tydligen kläder för en typ lika stor peng som Vicke.
Men till skillnad från Vicke får jag dåligt samvete haha.
Igår när vi åkte hem, bara jag och Vicke så stannade vi i Uddevalla för att gå på Torp, Ikea och sedan Överbyn i Trollhättan.

Nu har jag precis vinkat av Vicke som for iväg till sin pappa för några veckor.
Själv väntar jag hem Pontus och Ella senare under dagen.
På måndag påbörjar jag en veckas jobb.
Satt och funderade igår på vad det är jag gör på jobbet egentligen.
Vad fort det går att komma ifrån jobb och in i semestermoode haha.


1 kommentar: