tisdag 11 juli 2017

Ensamlunch

Jag vaknade upp med PMS:en från helvetet denna morgon. Underbart med trökiga hormoner som gör en sur/arg/förbannad för minsta lilla. Jag kunde vistas med min familj till efter frukost då jag "slängde ut" dem. Nä riktigt så illa var det inte. Utan vi hade redan bestämt att ta två bilar ner till kusten eftersom Pontus inte visste om han ville stanna kvar eller inte när jag måste hem och jobba vecka 30. Så då åkte familjen iväg för en dag i Grästorp tillsammans med farmor och kusinerna. Jag själv fick chansen att lugna ner mig och vara för mig själv. Jag låg på sängen en stund och glodde rakt ut, jag satte på min gråtfilm (last song) och grät som vanligt en skvätt eller två.
Jag hann även diska, plocka, tvätta, dammsuga, plocka undan i trädgården, plockade jordgubbar och packade det sista innan jag satte mig i bilen. Innan jag lämnade tog jag en ensamlunch på yaki nere på stan. Därefter gick jag och köpte cigg och godis för en hundring. Sen fick jag en hel bilresa ensam med min ljudbok innan jag kunde vara som en vanlig mamma igen. Det verkade som familjen haft en fin dag och Vicke har vart ovanligt hjälpsam, glad och pratsam (fling på sociala medier gör underverk....).
Nu sover två barn och jag ska försöka joina dem strax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar