söndag 23 juli 2017

FAMILJ


Sista kvällen i Kungshamn

Söndag kväll och imorgon ska jag jobba.
Första av fem arbetsdagar innan jag tar två till semesterveckor.
Denna helg har vart helt magiskt bra.
Vad har jag gjort?
Typ ingenting och allting.
Vi har bara vart hemma och inte åkt mer än till Ica.
Pontus har ryggskott och har fått vila.
Men jag fick dubbel energi av att vara hemma.
Så jag har tömt Vickes rum och möblerat ut hans grejer så att det funkar.
Han och Ella kommer få dela rum ett par veckor (månader?).
För vi (Pontus) ska lägga ett nytt golv där inne.

Jag har vattnat och skrubbat bort fågelbajs och plockat lite rosor från vår trädgård.
Jag har städat och tvättat, dammsugit och stekt pannkakor av en smet på 2 L mjölk.
Bytt sängkläder och monterat barnmöbler.
Strykt Pontus skjortor har jag gjort med. Fy f-n vad trist det är att stryka!!!!
Där i mellan har jag vart en rolig mamma.
Så mycket mamma man får vara d.v.s
Ella har vart i en riktig pappaperiod sedan semestern började.
Pappig + att börja bli självständig och vill inte alltid att man ska vara med på ett hörn.

Med facit i hand hade det nog vart rätt okej om Ella hade fått ett syskon redan nu.
Det hade hon fixat galant känns det som.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar