torsdag 6 juni 2019

SÄSONGSSTART FÖR SKARA SOMMARLAND

Idag var det äntligen dags för att besöka Skara Sommarland.
Vilken hit!
Vi kom dit strax efter 10.
Vi har gratis parkering hela sommaren pga säsongskort. Go överraskning som jag upptäckte igår kväll.

Vi började med att besöka gästservice utanför entrén för att kontrollmäta Ella samt få ett sånt intygsarmband. 
Hon är prick 100 cm lång.
Där kunde vi pusta ut.
Det betyder att hon kommer få åka med attraktioner i år.

Skoj.


Svetten rann om en när man väl kom innanför portarna.
Galet varmt har det vart idag.

Jag och Ella började med att åka Gruvbanan. Hon älskade det.
Sätt och tjoade och skrattade bredvid mig.
Känns som hon kommer bli en riktig liten karuselltjej. 

Efter berggruvan så rann vi bort båda två så det var dags att gå och bada.
Vi la oss på en plätt precis nedanför barnpoolen. 

Ella och Felix körde järnet i poolen. 
Jag åkte rutschkanorna om och om igen med Felix framför mig.
Ella är ju mer självgående så hon körde lite allt möjligt.

Det var många bekanta ansikten idag.
Alicias familj spontanjoinade oss och sen var även föris/danskompisen Sigrid där.
+ massa annat folk.
Kul.
Jag trodde faktiskt inte att det var så vanligt att man hade säsongskort på sommarland.
Men ack så fel jag haft.

Vicke och Alice höll sig mest för sig själva. Gick fram och tillbaka mellan bad och karuseller.
Men de dök upp vid lunch och glassshopping.
Sen passade goa Linda Felix när han sov i vagnen så att resterande familj (och Alice såklart) kunde gå iväg och köra två större vattenrutschbanor ihop.
Sen hjälpte vi dem tillbaka så de fick gå iväg utan barn och åka.

Mycket bra upplägg.
Ella var helt färdig när vi åkte hem.
Hon somnade direkt i bilen.
Hennes storebror med.
Resten höll sig vakna.

Sammanfattningsvis:
Det var en riktig bra idé att köpa säsongskort till familjen.
Vi kommer definitivt nyttja detta i sommar i den mån den går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar